poniedziałek, 18 czerwca 2012

dzisiaj kulinarnie

Nigdy nie zamieszczałam posta kulinarnego, ale bardzo chcę się podzielić z Wami moim przepisem na nietypowe kotlety. Jestem zwolenniczką zdrowej, bogatej w witaminy i minerały żywności, a jednocześnie lekkostrawnej. Tutaj zaprezentuję kotlety z soczewicy. Na te kotlety potrzebujemy:
1 woreczek dobrze ugotowanej zielonej (lub czerwonej) soczewicy,
1 cebulę
2 jajka
przyprawy (sól, pieprz i czubryca)
sezam (jako panierka)

Soczewicę należy dobrze ugotować, by była dość miękka. Do ugotowanej soczewicy dodajemy drobno pokrojoną cebulę, wbijamy jajko, dodajemy przyprawy (sól, pieprz, czubrycę). Można dodać trochę bułki tartej, namoczonego chlebka lub bułkę. Ja dodałam namoczoną bułkę razową. Wszystko dokładnie mieszamy. Formjemy kotlety, obtaczamy w rozbełtanym jajku i sezamie. I teraz jak kto woli: albo smazymy na patelni (najlepiej w oliwie z oliwek lub oleju lnianym) albo pieczemy w piekarniku. Ja upiekłam w piekarniku. Zapach jest przecudny w domu przy pieczeniu takich kotlecików :-)
Życzę smacznego :-)

Kotlety bardzo mi smakują z ogórkami...


Moja koteczka też lubi te kotlety, pojadła dobrze i teraz objedzona wypoczywa :-)



1 komentarz:

  1. Ja ostatnio wolę pieczenie kotletów w piekarniku niż na patelni w tłuszczu.

    OdpowiedzUsuń