środa, 6 czerwca 2012

dzisiaj nie robótkowo...

Dzisiaj nie będzie robótkowo. Jedną z moich pasji jest właśnie krawiectwo. Uwielbiam szyć, tworzyć za pomocą maszyny do szycia rzeczy zwykłe i te niepowtarzalne. Lubię krawieckie wyzwania. W tamtym roku uszyłam np. szlachecki kontusz dla znajomego. Na obronę pracy dyplomowej w technikum uszyłam hiszpańską suknię do tańca flamenco, itd. Dzisiaj choć nie pracuję już w zawodzie, to dalej jestem aktywną krawcową i z ogromną przyjemnością zasiadam do maszyny. No właśnie, chciałabym zaprezentować Wam mój warsztacik krawiecki. Jestem w posiadaniu kilku maszyn do szycia i nie tylko.

1. Maszyna do szycia z 1919 roku, firmy Singer Schutz Marke. Ta maszyna choć już nie szyje, jest sliczną ozdobą mojego pokoju.


2. Druga maszyna do szycia to 30-letni Łucznik. Ta maszyna jest "nie do zdracia". Dostałam ją od mojej Mamy, jak poszłam do szkoły krawieckiej. Szyję na niej dosłownie wszystko, od kurtek zimowych, po lekkie bluzeczki. I nigdy mi się nie zepsuła, a jedyną rzeczą , którą wymieniłam to żarówka :-)




3. Mam też overlock, czteronitkowy firmy Huskvarna Huskylock. Również niezawodna maszyna. Tego overocla kupiłam w 1994 roku, jak zaczynałam odzieżową szkołę zawodową.


4. I mój najnowszy, wczorajszy nabytek! Nowa maszyna Arka Radom 888! Maszyna ma 22 ściegi! Jest cichutka i taka ładna..... :-) Poza tym, ma program robienia dziurek i przyszywa guziki! Takie moje cacko!



W skład mojego wyposażenia krawieckiego wchodzi również manekin, mnóstwo nici, nożyczek, pasmanterii  i narzędzi przydatnych krawcowej. Jak mi się kiedyś znudzi praca w urzędzie, to otworzę sobie zakład krawiecki :-) Wyposażenie już mam :-)))))) 

7 komentarzy:

  1. Mhm. A pasjami to ciągle, niezmiennie zarażasz. :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. sprzętów jak w zakładzie krawieckim : pozdrawiam serdecznie ))Marta Pycha

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam panią, ja zmówiłam właśnie maszynę Arka Radom 888, nigdy nie uczyłam się szyc na maszynie , ale bardzo chciałam nabyć te zdolność w minimalnym zakresie, proszę mi powiedzieć czy Arka Radom to maszyna dla początkujących??Czy nie psuje się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam już ponad rok czasu tą maszynę i naprawdę jestem z niej zadowolona. Uczyłam na niej szyć moją koleżankę i nie miała z maszyną problemów. Nie psuje się i jest prosta w obsłudze. Spokojnie mogę ją polecić dla Pani, początkującej krawcowej :-) Zresztą, zawsze będę polecać maszyny Łucznik, jak dla mnie są niezawodne, części dostępne. Nic, tylko szyć :-)

      Usuń
  5. Ślicznie dziękuję za szybką odpowiedz, maszyna juz jutro rano będzie w domu, nie mogę się doczekać, i jestem spokojna że kupiłam dobry sprzęt, a przy okazji jestem pod ogromnym wrażeniem talentu pani , cudowne rzeczy pani szyje, i piękne robótki, widać to pasja . Pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję bardzo, z pewnością będziesz zadowolona z maszyny. Powodzenia życzę w nauce szycia :-) pozdrawiam

      Usuń