wtorek, 13 sierpnia 2013

wszywanie zamka krytego - mały tutorial

Zanim nauczyłam się dobrze wszywać zamek kryty, musiało upłynąć dużo czasu. Na początku lat 90', jak uczyłam się szycia, nie było stopek do tegoż zadania. Nieczęsto też pokazywały się te zamki w pasmanteriach. Długo szyłam na starym Łuczniku i nabrałam niezłej wprawy w wszywaniu tych zamków. Ale niedawno oglądając stronę Łucznika zauważyłam stopkę do wszywania zamków krytych. Oczywiście będąc już w posiadaniu nowej generacji Łucznika, zakupiłam czym prędzej taką stopkę. Dzisiaj pierwszy raz ją wypróbowałam. Pokaże więc mały tutorial jak wszywać zamki kryte za pomocą tej właśnie stopki: 

1. stopka wygląda tak: 


2. Układamy zamek na materiale, przykładamy zamek tak, by ząbki wchodziły dokładnie w tunelek stopki. Zamek przykładamy oczywiście równo z brzegiem materiału, tutaj robiłam pierwszą próbę wykorzystania stopki, więc się nie wczuwałam:-) I szyjemy: 


3. Tak wygląda wszyty zamek po prawej stronie: 


Moja ocena: 
czas: jak dla mnie tyle samo zużyłam czasu, co wszywając na zwykłej stopce. Mam tylko ten komfort, że nie muszę najpierw przyszywać brzegu zamka do materiału, by się nie przesuwał. Stopkę będę oczywiście wykorzystywać, bo lubię takie krawieckie gadżety :-) 


2 komentarze:

  1. Dla mnie to była zawsze najtrudniejsza rzecz pod słońcem - wszyć zamek - brrr...
    U Ciebie wygląda to całkiem prosto :)
    Pozdrawiam,
    Inka

    OdpowiedzUsuń
  2. bo to jest proste, tylko troszkę wprawy trzeba :-)

    OdpowiedzUsuń