poniedziałek, 18 maja 2015

Zostałam nadworną krawcową :-)

Wielkie dzieło skończone! Zajęło mi to trochę czasu, więc zniknęłam z netu na tydzień :-) W sobotę 16 maja w Żaganiu odbyły się popisy Chorągwi Książęcych, przenieśliśmy się do czasów gdzie można było zobaczyć husarię na koniach, w przepięknych strojach - wspaniały widok! Popisy zorganizowała nam Fundacja "Książęca" Rodziny Niedźwieckich i Pałac Książęcy w Żaganiu. Miałam zaszczyt uszyć kilka strojów na tę okazję, część z nich prezentowałam tutaj . Wówczas uszyłam dwa męskie żupany, tym razem stworzyłam dwa damskie. Materiał żakardowy, podszyty atłasową podszewką. Uszyłam też delię z czystej wełny, podszyta również wełną, obszyta jest dookoła futrem, zapinana na pętle. Rękawy w delii są rozcięte po środku i również zapięte na pętle, obszyte futrem.  Dzisiaj pokażę zdjęcia strojów i kilka z imprezy :-)

Żupan damski




Delia z wełny 














Stroje na modelach :-)




I złoty żupan uszyty przeze mnie w kwietniu, zdjęcie zrobione przez pana Jana Mazura. 





5 komentarzy:

  1. Piękne stroje i fajna impreza :))Musisz chyba mieć dużą frajdę z szycia takich szat:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie :-) zawsze marzyłam szyć takie stroje i teraz marzenie się spełnia, już niedługo pokażę suknię z XIX wieku :-) pozdrawiam

      Usuń
  2. Jestem pod wielkim wrażeniem, twoje prace są nie tylko piękne ale i pożyteczne

    OdpowiedzUsuń