poniedziałek, 4 lipca 2016

robimy "gipsowy" manekin - mały kursik

"Gipsowy" w cudzysłowiu, ponieważ jest to imitacja gipsu. Dostałam w prezencie krawiecki manekin ze styropianu. A skoro mam już kilka manekinów, które używam do szycia, ten postanowiłam ozdobić. Chciałam aby wyglądał jak gipsowy. Więc zrobiłam go tak: 

1. wysmarowałam go dość grubo klejem do decoupage'u 


2. następnie przykleiłam na niego zwykłą gazę opatrunkową. Nie kleimy na gładko, ale marszczymy według uznania. Dokładnie gazę doklejamy do manekina, pędzlem z klejem. Tego kleju zejdzie nam dość dużo. 




3. Odstawiamy do dokładnego wyschnięcia. Następnie manekin malujemy - u mnie na biało - i dalej odstawiamy do dokładnego wyschnięcia. Kolejnym etapem jest ozdabianie- ja nakleiłam delikatnie serwetkę z motywem kwiatowym i zrobiłam czarną farbą kropeczki (moczymy twardy pędzel w farbie i delikatnie odpryskujemy palcem, robiąc tzw. kropeczki). Na koniec możemy polakierować. 

Oto efekt końcowy: 





Korale zrobione są z guzików z masy perłowej, również hand made i są tylko ozdobą manekina ;-) 








3 komentarze: